Imprimare

Consilier de etica

Scris de ICBMV.

Anunț pentru depunerea dosarului de candidatură în vederea desemnării consilierului de etică

În conformitate cu prevederile H.G. nr. 931/2021 din 1 septembrie 2021, privind procedura de desemnare, atribuțiile, modalitatea de organizare a activității şi procedura de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale consilierului de etică, precum și pentru aprobarea modalității de raportare a instituțiilor și autorităților în scopul asigurării implementării, monitorizării şi controlului respectării principiilor şi normelor privind conduita funcționarilor publici, în perioada 19.11.2024 – 25.11.2024, funcționarii publici interesați pentru a dobândi calitatea de consilier de etică pentru o perioadă de 3 ani, pot depune dosarele în intervalul celor 5 zile lucrătoare sus menționate, la Compartimentul Resurse Umane, după înregistrarea scrisorii de intenție la Registratura instituției.

Condițiile necesare pentru dobândirea calității de consilier de etică sunt cele prevăzute de art. 452 alin. 6 lit. a) – j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:

   a) este funcționar public definitiv;  
   b) ocupă o funcție publică din clasa I;  
   c) are, de regulă, studii superioare în domeniul științe sociale, astfel cum este definit acest domeniu de studii în condițiile legislației specifice;  
   d) prezintă deschidere și disponibilitate pentru îndeplinirea atribuțiilor care îi revin consilierului de etică în conformitate cu prevederile prezentului cod;  
   e) are o probitate morală recunoscută;  
   f) nu i s-a aplicat o sancțiune disciplinară, care nu a fost radiată în condițiile legii;  
   g) fată de persoana sa nu este în curs de desfășurare cercetarea administrativă în cadrul procedurii disciplinare, în condițiile legii;  
   h) fată de persoana sa nu a fost dispusă începerea urmăririi penale pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției;  
   i) nu se află într-o procedură de evaluare desfășurată de autoritatea responsabilă de asigurarea integrității în exercitarea demnităților și funcțiilor publice şi prevenirea corupției instituționale, în condițiile legii;
   j) nu se află în niciuna dintre situaţiile de incompatibilitate cu calitatea de consilier de etică prevăzute la art. 453. (2)

Dovada Îndeplinirii condițiilor prevăzute la alin. (1) lit. f) – j) se face prin completarea unei declarații de integritate, dată pe propria răspundere a funcționarului public.

Dosarul de candidatură, trebuie să conțină toate documentele prevăzute de art. 4 alin. (1) din H.G. nr. 931/2021, respectiv:

   a) scrisoare de intenție, din care să rezulte cel puţin următoarele informații: motivația funcționarului public pentru a dobândi calitatea de consilier de etică, asumarea faptului că prezintă deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuțiilor ce revin consilierului de etică, precum şi argumentele care îl recomandă pentru a îndeplini calitatea de consilier de etică;  
   b) copie a actului administrativ de numire a funcționarului public în funcția publică deținută, certificată pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse umane al autorității sau instituției publice;  
   c) copie a diplomei de licență sau, după caz, a diplomei de bacalaureat în cazul prevăzut la art. 452 alin. (8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, certificate pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse umane al autorității sau instituției publice;  
   d) declarația de integritate, potrivit dispozițiilor art. 452 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.  

În termen de maxim 2 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de depunere a dosarelor de candidatură, persoana desemnată verifică îndeplinirea condițiilor, prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, de către funcționarii publici care manifestă opțiunea de a dobândi calitatea de consilier de etică, respectiv 26-27.11.2024. Rezultatul verificării se consemnează într-un proces verbal și se comunică atât directorului în termenul precizat, cu mențiunea „îndeplinesc / nu îndeplinesc’’ cât și fiecărui funcționar public care a depus dosarul de candidatură, doar rezultatul privind verificarea propriului dosar de candidatură.
Interviul va avea loc în data de 04.12.2024, ora 10:00, in sala de ședite.

Persoana desemnată să verifice îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza dosarelor de candidatură depuse de funcționarii publici este consilierul din cadrul Compartimentului Resurse Umane si Salarizare.

Dosarele funcționarilor publici care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, vor fi analizate de către conducătorul instituției împreună cu reprezentantul Compartimentului Resurse Umane si Salarizare, care vor organiza un interviu, în cadrul căruia vor fi testate abilitățile de comunicare, precum și cunoștințele teoretice cu privire la normele și standardele de conduită prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul V secțiunea a-2-a din același act normativ.

Evaluarea candidatului în cadrul interviului se face conform modalității de evaluare stabilite în condițiile prevăzute la art. 8 iar actul administrativ de desemnare a consilierului de etică v-a fi întocmit în 3 zile lucrătoare.

Login