Serviciul Economic, Achiziţii Publice, Investiții, Administrativ, Resurse Umane și Salarizare
Serviciul Economic, Achiziţii Publice, Investiții, Administrativ, Resurse Umane și Salarizare are în structură, cu următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
a) Compartimentul de achiziţii publice, investiţii
- elaborează, definitivează şi urmăreşte realizarea programului anual al achiziţiilor publice, operează modificări sau completări ulterioare asupra acestuia;
- elaborează documentaţia de atribuire,
- estimează valoarea contractului de achiziţie publică
- întocmeşte şi păstrează dosarul achiziţiei publice
- urmăreşte derularea contractelor şi întocmirea documentelor constatatoare privind îndeplinirea de către operatorii economici a obligaţiilor contractuale
- participă la comisiile de evaluare a ofertelor, de recepţie a produselor, lucrărilor şi serviciilor achiziţionate de institut, precum şi în cea de casare a bunurilor cuprinse în patrimoniu;
- realizează anual evaluarea principalilor furnizori de bunuri şi servicii pentru institut
- desfăşoară corespondenţa cu operatorul SEAP, urmăreşte şi răspunde de încadrarea în limitele procentuale stabilite pentru achiziţii prin intermediul acestui operator.
b) Compartimentul Resurse Umane, Salarizare
- colaborează cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici şi cu direcţia de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor cu privire la evidenţa funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici, desfăşurând întreaga corespondenţă cu acestea;
- întocmeşte şi propune spre aprobare statele de funcţii, decizii interne referitoare la raporturile de muncă;
- gestionează, potrivit legii, dosarele profesionale ale funcţionarilor publici, dosarele personale ale personalului contractual, precum şi carnetele de muncă ale salariaţilor din aparatul propriu;
- întocmeşte dosarele de pensionare;
- gestionează fişele de post ale personalului din cadrul institutului;
- gestioneaza declaraţiile de interese şi declaraţiile de avere ale funcţionarilor publici din cadrul institutului;
- întocmeşte statele de plată a salariilor, efectuând operarea în acestea, a concediilor medicale, a concediilor de odihnă, precum şi orice alte drepturi salariale acordate personalului;
- întocmeşte şi ţine evidenţa fişelor fiscale pentru toţi salariaţii instituţiei;
- efectuează reţineri din salarii, în suma şi termenul precizate, pentru angajaţii ce au primit sancţiuni disciplinare;
- întocmeşte lunar şi transmite pe suport magnetic şi hârtie, formularele cu contribuţiile la fondul de şomaj, pensii, sănătate;
- întocmeşte raportările lunare privind constituirea obligaţiilor la bugetul de stat consolidat – Declaraţia 100;
- întocmeşte dările de seamă statistice referitoare la efectivul salariaţilor şi fondul de salarii;
- întocmeşte lunar şi trimestrial, situaţia cheltuielilor de personal, urmărind încadrarea acestora în programul aprobat.
c) Compartiment finanţe-contabilitate
- întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie, anual şi pe trimestre, pe articole şi aliniate bugetare şi urmăreşte execuţia acestuia potrivit destinaţiilor aprobate;
- întocmeşte facturi pentru lucrările de analiză de laborator şi de autorizare a produselor medicinale veterinare şi urmăreşte încasarea veniturilor;
- asigură desfăşurarea ritmică a operaţiunilor de decontare cu furnizorii şi beneficiarii; urmăreşte încasarea în termen a drepturilor băneşti cuvenite institutului ce decurg din aplicarea tarifelor pentru analizele de laborator şi a taxelor pentru celelalte activităţi - expertize, asistenţă tehnică, contracte etc;
- urmăreşte şi verifică deconturile pentru cheltuielile angajate de personalul institutului privind deplasările în ţară şi în străinătate;
- verifică şi avizează în prealabil efectuarea de cheltuieli din orice sursă;
- ţine evidenţa contabilă a cheltuielilor bugetare,
- încasează, păstrează şi gestionează mijloacele materiale şi băneşti ale instituţiei;
- asigură din punct de vedere metodologic condiţiile de desfăşurare a activităţii de inventariere anuală
- efectuează plata pentru lucrările de construcţii-montaj şi serviciile efectuate în beneficiul instituţiei.
d) Compartimentul administrativ
- realizează activitatea de secretariat şi registratură a instituţiei;
- înregistrează, păstrează şi transmite documentele primite de la ordonatorul principal de credite, de la persoanele fizice sau juridice, precum şi documentele interne;
- asigură întreţinerea şi reparaţiile corespunzătoare ale construcţiilor, instalaţiilor, mobilierului, obiectelor de inventar şi dotărilor la parametri corespunzători;
- răspunde pentru executarea obligaţiilor contractuale cu furnizorii de apă, gaze, electricitate, cu prestatorii de servicii de telefonie, salubritate, asistenţă tehnică şi execuţii de lucrări;
- stabileşte lucrările de reparaţii curente şi capitale care urmează a fi executate, urmăreşte executarea şi răspunde de recepţia acestora;
- întocmeşte documentaţia şi participă la comisiile de casare a mijloacelor fixe;
- întocmeşte planul de pază al instituţiei;
- asigură curăţenia şi igienizarea spaţiilor din afara laboratoarelor institutului.